Az évek során többféle kooperációval, szakmai együttműködéssel építettük/építjük kapcsolatainkat, kötünk megállapodásokat partnereinkkel. Folyamatosan részt veszünk tudományos konferenciákon és publikálunk. Tartunk rendezvényeken ismeretterjesztő, tudomány népszerűsítő előadásokat, laborgyakorlatokat. Több oktatónk is élénken érdeklődik a robotika, a robotprogramozás iránt. Szakmai és módszertani érdeklődésünknek megfelelően részt veszünk továbbképzéseken és szakmai eseményeken. Fejlesztettünk tananyagot online kurzushoz. Jelen vagyunk a szakmában. Mindezekről rendszeresen blogolunk.
Az Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság (EMT) 1990 óta évente megrendezi a Számítástechnika és Oktatás (SzámOkt) konferenciát, amely az informatika területén dolgozó magyar kutatók/fejlesztők fóruma. Célja lehetőséget teremteni az erdélyi és külföldi magyar szakembereknek tudományos eredményeik bemutatására, illetve szakmai kapcsolatteremtésre és tapasztalatcserére. Több oktatónk is részt vesz 2015-től a SzámOkt konferencián előadással, cikkel. Rendszeresen blogolunk a rendezvényről.
A Multimédia az oktatásban (MMO) nemzetközi konferencia, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Multimédia az Oktatásban Szakosztály szervezésében 1995-től évente kerül megszervezésre. A szakmai rendezvény célja, hogy elősegítse az oktatás, valamint a kutatás és fejlesztés különböző területein dolgozó, oktató hazai és külföldi szakemberek, PhD és felsőoktatási hallgatók kapcsolatfelvételét, tapasztalatok és jó gyakorlatok cseréjét, egyes képzési szakterületekhez kapcsolódó kreditek gyűjtését. Több oktatónk is részt vesz 2009-től az MMO konferencián előadással, cikkel, poszterrel. Rendszeresen blogolunk a rendezvényről.
Az Európai Programozási Hét nemzetközi rendezvénysorozatot 2013-ban indították el az európai digitális menetrend fiatal tanácsadói és évente, októberben kerül megszervezésre. Az egységes digitális piacra vonatkozó stratégia részeként az Európai Bizottság támogatja. Egy alulról szerveződő kezdeményezés, amelynek célja a programozás és a digitális jártasság szórakoztató és érdekes módon történő bemutatása, a programozással való alkotás megünneplése, az emberek felvértezése képességekkel, az emberek összekapcsolása, még több ember érdeklődésének felkeltése a tudomány, a technológia, a mérnöki ismeretek és a matematika iránt. 2019-ben világszerte 80+ országban 4,2 millió érdeklődő résztvevő csatlakozott. Több oktatónk is részt vesz 2015-től az eseményen: előadással, laborgyakorlattal, poszterrel. Rendszeresen blogolunk a rendezvényről.
A Kutatók Éjszakája nemzetközi rendezvénysorozat 2005-ben indult. Magyarország 2006-ban csatlakozott. Azóta évről-évre szeptember végén egyre több intézmény nyitja meg hazánkban kapuit, szervez érdekes programokat, sok-sok településen, több száz helyszínen, több ezer eseményt meghirdetve sok tízezer érdeklődő/résztvevő látogatónak biztosít tartalmas estét. Bár a kezdeményezés elsősorban a kutatói pálya népszerűsítését szolgálja, ezért leginkább a tizen- és huszonévesekre számít, az események vonzók és elég érdekesek ahhoz, hogy a kisgyerekektől a legidősebbekig mindenki megtalálja a számára izgalmas programokat. 2018-ban 30+ országban, 340+ városban, 21000+ kutatóval lehetett találkozni, személyes kapcsolatot teremteni, játszani, beszélgetni, sportolni, miközben bepillantást nyertünk a tudomány titokzatos világába. Több oktatónk is részt vesz 2018-tól az eseményen: előadással, laborgyakorlattal, poszterrel. Rendszeresen blogolunk a rendezvényről.
A Digitális Témahét 2016-ban indult országos rendezvénysorozat. Fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése. A program fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A résztvevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során. A Digitális Témahét rendezvény minden meghirdetett programja ingyenes. A 2016/2017-es tanévben már több mint 3500 oktatási projekt valósult meg, 7600 pedagógus és 129000 diák részvételével. Több oktatónk is részt vesz 2017-től a rendezvényen előadással, laborgyakorlattal. Rendszeresen blogolunk a rendezvényről.
A 2014-ben megalakult WITSEC (Women in IT Security) az IT biztonság területén dolgozó nők szakmai közössége, melynek célja ledönteni azon sztereotípiát, miszerint az informatika csak a férfiak területe. A WITSEC szakmai nap 2020 rendezvényen Nők a szoftverfejlesztés területén címmel előadást tartottunk és összefoglaló jelleggel blogoltunk az it-tanfolyam.hu beiratkozott nő hallgatóinak statisztikájából.
A Nemzetközi LEGO® Robot versenyek azért jöttek létre, hogy a segítsék/erősítsék a műszaki, természettudományos és informatikai kompetenciák fejlesztésén túl a kooperatív csoportmunkát, a problémamegoldásra orientáló komplex gondolkodásmódot. A hazai oktatási rendszerben ezek az összetevők is egyre hangsúlyosabban jelennek meg. A Magyarországon is „játszható” nemzetközi versenyek közül kiemelkedik két verseny: a FIRST® LEGO® League (FLL) és a World Robot Olympiad™ (WRO). 2018-ban FLL bíróként részt vettünk az Edutus Egyetem által szervezett FLL robotika verseny tatabányai regionális fordulóján és blogoltunk róla.
„A LEGO® Education megoldásai olyan gyakorlati tanulási technikákon alapulnak, melyek segítik a gyerekeket, hogy elsajátítsák a dinamikus tanulás képességét. Ahelyett, hogy egyszerű memorizálásra bátorítana, a diákokat olyan kihívás elé állítja, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a problémamegoldó készségüket, valamint a másokkal való együttműködésre is késztet. A diákok átélhetik az önálló felfedezés izgalmát, valamit olyan létfontosságú készségekre tehetnek szert, mely jövőbeli sikerük záloga lehet.” – Így határozzák meg az önálló felfedezés izgalmát a H-Didakt Kft. holnapján. 2020-ban részt vettünk a LEGO Education módszertani képzés / Robotika Mindstorms EV3 robottal című tanári felkészítésén és blogoltunk róla.
Az 1898-ban Németországban alapított KUKA cég története igazán meggyőző. Magyarországon 1991 óta van jelen, KUKA HUNGÁRIA Kft. néven. 2019-ben közel 56 Mrd Ft nettó árbevételével, 1365 főt foglalkoztatva meghatározó, többféle iparágban is markáns szereplő. Sokféle robotot, gyártó- és szállítórendszert tervez, állít elő és egyben szoftverplatformot is teremtve. Időnként szakmai rendezvényeket, nyílt napokat, vásárokat szervez. 2019-ben részt vettünk a Fejlesztők délutánja rendezvényükön az R&D központjukban és blogoltunk róla.
„A RobonAUT a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának (BME VIK) több, mint egy évtizedes múltra visszatekintő, évenként megrendezett robotversenye. Résztvevői a BME VIK mesterképzéses hallgatói, akik egy féléven keresztül építik robotjaikat a végső megmérettetésre. A robotok kisméretű önvezető modellautók, amelyek feladata, hogy ügyességi és gyorsasági feladatokat teljesítenek külső irányítás és emberi beavatkozás nélkül.” – írják a verseny honlapján. Évek óta lelkes érdeklődéssel követjük ezt a robotversenyt. 2020-ban blogoltunk róla.
A 2000-ben alapított HWSW Online Informatikai Hírmagazin 2013-tól rendszeresen szervez eseményeket, rendezvényeket, szakmai találkozókat. Ezek mindig valamilyen aktualitáshoz, induló képzéseikhez, tanfolyamaikhoz, konkrét technológiához kötődnek. Időnként részt veszünk ezeken – szakmai érdeklődésünknek megfelelően – és blogolunk/tudósítunk róluk.
Az Óbudai Egyetemen 2014-ben megalakult a KÁRPÁT-MEDENCEI ONLINE OKTATÁSI CENTRUM (K-MOOC) 2016 tavaszán meghirdette Online kurzusok fejlesztésére magyarországi és határon túli magyar oktatási nyelvű felsőoktatási intézmények oktatói számára című pályázatát, amelyen Kaczur Sándor oktatónk Programozási alapok tananyagával részt vett és nyert. A Moodle keretrendszerben kifejlesztett online kurzust 2016-2018-ig tutorálta/mentorálta és a blogban összegezte tapasztalatait.
Az 1998-ban létrehozott skillsoft egy világszerte ismert online kurzusgyűjtemény, másképpen a világ legszélesebb körű tananyagkönyvtára. Támogatja a teljes e-learning kurzusmenedzsmentet, de a blended learning formában is kiváló támogatást nyújt. 60+ témakörben 7000+ kurzus kínál a technológia és fejlesztés kategóriában. A karriermenedzsment minden lépéséhez is jól használható. Java programozási nyelvhez kötődően 300+ rövidebb/hosszabb, áttekintő vagy kiemelten részletekbe menő oktatóvideót, továbbá rengeteg gyakorló feladatot és önértékelő tesztet tartalmaz. 2015-2017-ig használtuk több kurzusát is, például: Java SE 8 Fundamentals, Object-oriented Programming Fundamentals, Mentoring Java SE Programmer 8, de hallgatóink több más hasznos nyelvek/technológiák anyagait is elérték, például: HTML, JavaScript, SQL.
Az 1998-ban létrejött ILIAS egy világszerte elterjedt LCMS. Egy nyílt forráskódú, SCORM szabványt támogató, elektronikus oktatási környezet (Learning Content Management System). Különféle online kurzusokhoz ajánlható kisebb/nagyobb intézmények számára egyaránt. Kiterjedt közösségi fejlesztői közösség támogatja. Saját szerverre is telepíthető és letölthető hozzá sokféle nyelvi fájl. Ezt a keretrendszert 2018-tól használjuk tanfolyamainkhoz. Hallgatóink számára itt tesszük elérhetővé: tananyag, prezentáció, példatár, mintafeladat, házi feladat, oktatóvideó, online teszt, online vizsgafeladat, online konzultáció. Minden kontakt óránknak megvan benne az óravázlata. Belső fórum és chat szolgáltatásai jól támogatják az egymás közötti kommunikációt. Széleskörűen testre szabható (felület, jogosultságok, modulok, integráció, biztonsági mentés), robosztus és megbízható. Jól követhető benne a hallgatók egyéni ütemű haladása. Megoldható a tesztek automatikus értékelése és az egyéni szöveges értékelés is. Abszolút professzionális a rendszer.