A Digitális Témahét 2016-ban indult országos rendezvénysorozat. Fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése. A program fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A résztvevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során. A Digitális Témahét rendezvény minden meghirdetett programja ingyenes. A 2018/2019-es tanévben már több mint 3000 oktatási projekt valósult meg, közel 8000 pedagógus és 135000 diák részvételével.
A 2021/2022-es tanévben a rendezvény április 4-8. között valósult meg. Témakörök/szempontok:
- a multidiszciplináris megközelítés: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítése;
- a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése;
- a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztése és bevonása;
- a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése;
- a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása;
- a digitális biztonság a mindennapi pénzügyeinkben;
- az intézményen belül történő pedagógus közötti együttműködés élénkítése, a projektmódszer alkalmazásának kiterjesztése olyan kollégákra, akik még nem ismerik;
- ebben a tanévben kiemelten: digitalizáció a 21. században, digitális írástudás és digitális gyermekvédelem, mesterséges intelligencia.
Rendezvényünk plakátja
Az it-tanfolyam.hu 2022-ben is csatlakozott a rendezvénysorozathoz. Oktatóink meghirdettek öt programot a https://digitalistemahet.hu weblapon. A programjainkra 2022. április 8-án 18:00-21:00 óráig került sor.
Köszönöm oktató kollégáimnak, hogy örömmel csatlakoztak. Mindannyian jól éreztük magunkat. Igazán tartalmas programot állítottunk össze. Idén is szívesen csatlakoztunk és szívesen emlékszünk majd rá. A résztvevőinknek is köszönjük, hogy ellátogattak hozzánk. Újra az offline világban találkozhattunk.
A „Tervezzünk közösen kommunikációt gyűjtögető robotok között!” című interaktív előadásomat a Digitális Témahét 2022 rendezvényhez tartozó több partnerintézményben is megtartottam jelenléti és online formában is.
A gyűjtögető robotok előadásod kapcsán azon gondolkodtam el, hogyan alakulhat ki kétszintű parancsviszony|hierarchia közöttük. Vajon mi alapján dől el, hogy melyik lesz vezető és melyik lesz beosztott? Milyen arányban hatékony ez: például max. 10% vezető, max. X beosztott / vezető, ilyesmi. Balázs: értem, hogy a modellben véletlenszerű volt mindez (geometriai valószínűséggel megoldva), de vajon hogyan lehetne ez kevésbé random, életszerűbb. Inkább filozofikusabb és nem technikai megközelítésben.
Lehetne Imre, persze. Például így:
– mostantól kezdve nyilvántartjuk, hogy melyik robot mennyit gyűjtött X ideig,
– utána kiértékeljük és a TOP 5-10 kerekített % létszámba esők lesznek X-2X-ig a vezetők,
– és így tovább.
Beépíthető státuszmegőrzés nagyobb eséllyel, vagy lehet az is cél, hogy azok a robotok is kapjanak esélyt a következő időintervallumban, amelyek az előző(k)ben nem voltak vezetők…
Egyetértek Balázs: létezik ez a szabályalkotó módszer, amikor szubjektív dolgokat próbálunk számszerűsíthető módon objektívvé tenni. Sok esetben a megerősítéses tanulás alapját ez jelenti.
A konkrétumoktól elvonatkoztatva a vezetéselmélethez kötődően többféle stratégiát találsz Imre a népszerű Drucker: A hatékony vezető című könyvében.